Onze huwelijksreis

Het mag dan al meer dan een jaar geleden zijn, maar een blogje over onze huwelijksreis wilde ik héél graag nog een keer typen. En nu de mysterieuze persoonlijkheid van de hunk onthuld is, kan ik eindelijk onbeperkt met foto’s smijten (dus dat doe ik dan ook graag). Onze huwelijksreis was héérlijk. We gingen niet direct na onze bruiloft, want na onze bruiloft lag er een scriptie op ons te wachten (whoehoeeeee). Twee maanden na onze bruiloft gingen we, maar dat was een dikke prima, want zo hadden we iets om lang naar uit te kijken.

** VAN TEVOREN ALVAST EVEN EEN WAARSCHUWING: toen we naar Sicilië gingen, had ik helaas mijn spiegelreflex nog niet. Alle foto’s zijn gemaakt met mijn oude iPhone 4 en de kwaliteit is dus niet om over naar huis te schrijven (maar volgens mij heb ik dat wel gecompenseerd met mijn Noorwegen blog).

Roelof had heel lang voor we gingen trouwen al wel eens laten vallen dat hij het leuk zou vinden om de huwelijksreis te regelen. En niet alleen regelen, maar de locatie moest ook geheim blijven voor mij. Een verrassing. Ik vertrouwde hem volledig en het leek me super leuk om zo verrast te worden. Ik was alleen niet bestand tegen mijn eigen nieuwsgierigheid, want de week voor we gingen heb ik Roelof de oren van z’n kop gezeurd over de locatie. Niet omdat ik zo nerveus was, maar omdat ik gewoon afschuwelijk nieuwsgierig ben. Uiteindelijk heb ik een uur lang (ja, echt waar, verschrikkelijk gewoon) vragen zitten stellen en kreeg ik er uiteindelijk uit dat de locatie binnen Europa was. Arme Roelof, na dat vragenvuur kon hij niet veel anders dan IETS zeggen, hij werd echt gestoord van me. De volgende dag zat Roelof op de bank en flapte hij er uit dat hij er gek van werd dat de website van ons hotel alleen maar Italiaans was en dat er geen Engelse versie van de website was. AH MOOI DUS WE GAAN NAAR ITALIË! Dat wist ik dus al. En toen Roelof ook nog had gezegd dat het leuk was om “een rondje te gaan rijden” op de locatie had ik het sterke vermoeden dat we naar een eiland zouden gaan. Sicilië was mijn gok en het was goed. Niet helemaal eerlijk geraden (sorry hunk), maar dat heeft hij me uiteindelijk wel vergeven.

PALERMO

Sicilië is écht mooi. Ons hotelletje zat in de hoofdstad, Palermo. Palermo is een vrij zakelijke stad, eigenlijk niet echt een vakantiestad, maar je kon voor een euro de bus naar het strand pakken (dikke prima) en bovendien zijn wij niet vies van sjokken door de stad. Palermo heeft heel veel mooie pleintjes. Heerlijk om in een restaurantje te zitten en lekker naar de langslopende mensen te kijken.

Palermo

Wat trouwens heel interessant was, waren de ijsjes op Sicilië. Je kon je ijs in een hoorntje, in een bakje, maar ook in een BROODJE laten doen. Ik wilde dit per se proberen, dus we hebben ook een broodje ijs besteld. Best een vreemde gewaarwording kan ik je vertellen. Het was overigens best lekker, maar je zit na 3 happen stampvol.

ROADTRIP

Het leukste van onze vakantie was onze roadtrip. Dit hebben we in Noorwegen ook gedaan en we komen er steeds meer achter dat “onze manier van vakantie vieren” misschien toch rondtrekken is. We kunnen het niet laten om een autootje te huren en het gebied te verkennen, er is zoveel moois te zien! Zo ook op Sicilië. Zodra we de drukke stad verlieten, kwamen we al zoveel moois tegen…

Silicië

Palermo ligt helemaal in het westen van Sicilië en wij zijn op de eerste dag helemaal naar het mid-oosten gereden, waar de Etna ligt (vulkaan, als je dat niet wist moet je echt even je topografiekennis ophalen). We reden langs de kust en wahhhhhhhaaaaaauwwwww. Schitterend. Gewoon echt een vakantieplaatje.

Eenmaal bij de Etna vonden we de allerleukste B&B van de wereld. Hier bleven we twee nachten slapen. Het was een B&B onder de Etna. Aan de ene kant keken we uit op de wijngaarden en (heel ver weg) de zee en aan de andere kant lag de Etna, die op dat moment behoorlijk actief was en flink rookte (er waren zelfs vluchten gecanceld omdat de vulkaan zo actief was toen wij er waren). Toen we ’s avonds op ons terrasje zaten, zagen de we lava gewoon uit de vulkaan stromen (geen grap). Schitterend. Helaas kreeg ik dit met mijn iPhone niet mooi op de camera. We zijn de Etna wel op geweest. Hier een paar mooie plaatjes:

Etna

De B&B was dus echt een aanrader. Mooie kamers, een schitterende locatie, heerlijk ontbijtje en VERRUKKELIJKE WIJN (die in NL gelukkig slechts 18 euro per fles kost, whehhh). Hier nog even een paar mooie plaatjes:

B&B

Het was heel rustig, dus we hadden het zwembad bijna voor ons alleen. Je had het zwembad ook wel nodig, want als je op je stoeltje naast het zwembad ging liggen, was je binnen een mum van tijd bedekt met een laagje as. De vulkaan was zo actief dat alle as door de lucht vloog. En als de wind dan jouw kant op staat…

EN WEER NAAR PALERMO

Toen we dit B&B weer verlieten (huilen) reden we door naar het zuiden. WAT EEN CONTRAST. Rotzooi, viezigheid, grauw landschap, uitgestorven dorpjes. Niet mooi. In de stad waar we één nachtje verbleven voelden we ons ook helemaal niet veilig (ben de naam vergeten, mijn nederige excuses). We besloten om door het binnenland terug te rijden naar Palermo. En toen we weer in Palermo waren, hebben we daar ook nog een heleboel moois gezien, zoals dit:

Palermo

Bruut he? Al die vakantieplaatjes terwijl de zomervakantie net voorbij is en we weer heel hard moeten werken om weer op vakantie te kunnen… Ik vind het zelf ook wel een beetje huilen, maar het is ook fijn om terug te kijken en mooie herinneringen op te halen. Wij hebben in ieder geval een heerlijke tijd gehad op Sicilië en ik vind het een absolute aanrader als je van natuurschoon houdt (en van hitte — daar houd ik dan weer niet zo van, maar dat nam ik voor lief). Ben jij er wel eens geweest? Ik ben benieuwd naar je verhalen!